شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۹
۰ نفر

رئیس جمهور روسیه روز شنبه بار ارسال پیام تسلیت به رهبر کره شمالی بابت سیل اخیر از کمک به این کشور خبر داد.

کیم جونگ اون

به گزارش همشهری آنلاین، کرملین روز شنبه اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی به خاطر سیل‌های ویرانگر که تلفات سنگینی برجای گذاشت و به هزاران خانه خسارت وارد کرد، تسلیت گفته است.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» کره شمالی اعلام کرد که به دنبال بارندگی بی‌سابقه سیل بسیار سنگینی بخش‌هایی از این کشو را در آب فرو برد و شمار نامشخصی از مردم کشته و یا ناپدید شده و منازل مسکونی و زمین‌های کشاورزی زیر آب رفتند.

پوتین در پیام خود به کیم گفت:«با همه کسانی که عزیزان خود را در اثر این سیل از دست داده‌اند، ابراز همدردی و حمایت می‌کنم.»

پوتین به کیم گفت: «همیشه می‌توانید روی کمک و حمایت ما حساب کنید.»

کره شمالی و روسیه پس از جنگ جهانی دوم متحد بوده اند و از زمان حمله روسیه به اوکراین در سال 2022 به یکدیگر نزدیکتر شده‌اند.

وقوع سیل تابستانی در شمال شرق کره شمالی باعث تخریب دست کم 4100 خانه، ساختمانهای عمومی، تاسیسات زیربنایی، جاده‌ها و راه آهن شده است و همچنین بیش از سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی را تخریب کرده است.

همچنین گفته می‌شود که پنج هزار نفر که در مناطق سیل زده گرفتار و محبوس بودند با عملیاتهای هوایی و سایر عملیاتها نجات یافتند. هنوز هیچ تلفاتی در این سیل از سوی کره شمالی گزارش نشده است.

کد خبر 871499
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha